Veelgestelde vragen over Fysiotherapie bij kinderen

  • Meld u aan bij de aanmeldzuilen in de centrale hal.
  • Het Juliana Kinderziekenhuis zit aan het einde van de lichtstraat links, Route J. 
  • Scan uw ticket bij de zuil bij de ingang van het Juliana Kinderziekenhuis.
  • De Kinderfysiotherapie zit direct na de ingang van het Juliana Kinderziekenhuis in de eerste gang links. De afdeling heeft geen balie. Neem na het scannen van uw tricket plaats op de oranje banken.

Afspraken

U mag op zijn laatst 24 uur van tevoren de afspraak annuleren of verzetten. Dit doet u telefonisch bij de polikliniek waar de afspraak is. Het telefoonnummer vindt u op uw afspraakbrief of op www.julianakinderziekenhuis.nl/bestemmingen.

U betaalt een wegblijftarief van €45,- als u te laat afbelt of helemaal niets laat weten.

Voor een afspraak met een specialist heeft u bijna altijd een verwijzing nodig van uw huisarts. De huisarts geeft u een verwijsbrief mee of verwijst u online door via ZorgDomein.

Bij een klein aantal specialismen kan uw kind alleen terecht als het al patiënt is in het Juliana Kinderziekenhuis. Dit geldt o.a. voor Fysiotherapie, en Diëtetiek. Alleen uw arts in het Juliana Kinderziekenhuis kan u naar deze specialismen verwijzen.

U kunt een afspraak maken via de telefoon of aan de balie van het specialisme. U vindt het telefoonnummer op www.julianakinderziekenhuis.nl/bestemmingen.

Dat leest u in uw afsprakenbrief. U kunt het ook navragen bij de polikliniek waar u uw afspraak heeft.

U moet uw kind altijd aanmelden als u een afspraak heeft in het Juliana Kinderziekenhuis. Dit doet u direct bij binnenkomst bij een van de aanmeldzuilen. Als u dat heeft gedaan, loopt u door naar het einde van de lichtstraat. U meldt zich vervolgens ook aan via de zuil bij de ingang van het Juliana Kinderziekenhuis. U ziet dan waar uw afspraak is.

Heeft uw kind een afspraak op een andere afdeling dan het JKZ? Of moet het bloed laten prikken? Dan meldt u uw zoon of dochter ook aan bij de aanmeldzuil. Het apparaat vertelt u vervolgens waar u zich moet melden.

Ja, u krijgt altijd een brief als u de afspraak telefonisch heeft gemaakt.

Als u uw afspraakbrief kwijt bent, kunt u bellen naar de afdeling waar u een afspraak heeft. We sturen u dan een nieuwe brief.

Als u twijfelt of de informatie juist is, neemt u contact op met de afdeling waar u een afspraak heeft.

Heeft u geen afspraak, maar wel een sms ontvangen? We waarderen het als u belt naar de afdeling die in het SMS-bericht wordt genoemd. Wij proberen deze fout zo snel mogelijk te herstellen.

Ja! Het HagaZiekenhuis is een opleidingsziekenhuis. Dit betekent dat we artsen opleiden tot medisch specialist. We noemen deze artsen ‘assistent in opleiding tot specialist’, kortweg AIOS. Een AIOS wordt altijd begeleid door een ervaren arts, die ook opleider is.

Ook werken bij ons ‘assistenten niet in opleiding tot specialist’, kortweg ANIOS. Deze gediplomeerde artsen hebben hun opleiding geneeskunde afgerond. Ze zijn alleen (nog) niet in opleiding tot medisch specialist. We noemen deze artsen ook wel ‘basisarts’. Ook zij worden begeleid door een ervaren arts.

Zowel een AIOS als ANIOS doet zelfstandig spreekuur. De medisch specialist is altijd eindverantwoordelijk.

Vervoer en parkeren

Klik hier voor een overzicht van de locaties waar wij zorg verlenen. Klik op de locatie waar u een afspraak heeft voor meer informatie over

  • parkeermogelijkheden;
  • parkeertarieven;
  • parkeerplaatsen voor mindervaliden;
  • brengen en halen van patiënten en bezoekers.

In parkeergarage Haga Hospital Leyweg zijn een aantal parkeerplaatsen gereserveerd voor mindervaliden.

In de parkeergarage staan parkeerautomaten. Hier kunt u met pin, creditcard of contant betalen.

Parkeert u op het terrein bij het Spoedplein? Betaal dan (met pin) bij de automaat bij de ingang van het Spoedplein.

De HagaShuttle is op dit moment niet in gebruik.

Vervoer per (lig)taxi kan nodig zijn voor wie (nog) niet in staat is zelfstandig naar het ziekenhuis te komen. 

Bij vertrek uit het ziekenhuis kan de receptionist desgewenst een taxi bestellen. De kosten zijn voor eigen rekening.

U kunt iemand wegbrengen of ophalen bij de Kiss+Ride (K+R) bij de hoofdingang. Deze bereikt u via de Dedemsvaartweg/Houtwijklaan en de Escamplaan. Bij de keerlus mag u de auto heel even laten staan. U kunt daarna parkeren in de parkeergarage.

Apotheek en medicatie

De arts heeft u informatie gegeven over de medicijnen van uw kind. Meestal krijgt u deze informatie ook op papier mee.

Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met de apotheek. U kunt ook bellen naar de afdeling waar uw onder behandeling is. Het telefoonnummer vindt u op www.julianakinderziekenhuis.nl/bestemmingen.

Vraag uw herhaalrecept telefonisch aan via (070) 210 7300. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar. U kunt het herhaalrecept inspreken. We vragen u om de volgende gegevens:

  • De geboortedatum van uw kind;
  • De achternaam en voornaam van uw kind;
  • De naam en dosering van de medicijnen;
  • De naam en het adres van uw apotheek;
  • Het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken.

Meestal duurt het twee werkdagen voordat u de medicijnen op kunt halen.

Was uw kind onder behandeling van een specialist, maar is hij/zij terugverwezen naar de huisarts? Vraag dan een herhaalrecept aan bij de huisarts.